Privredno društvo KOTON TEXTILE LIMITED DOO BEOGRAD (SAVSKI VENAC), Bulevar vojvode Mišića 15, Beograd – Savski Venac, matični broj: 20778156, PIB: 107304523 (u daljem tekstu: Rukovalac ili Kompanija ili Koton) poštuje privatnost svojih korisnika, te u daljem tekstu upoznaje svoje korisnike sa zaštitom podataka o ličnosti, kako bi korisnici bili sigurni da Kompanija obrađuje podatke o ličnosti svojih korisnika u poverenju i u skladu sa zakonskim propisima.
Pojmovi navedeni u ovoj Politici Privatnosti imaju sledeće značenje u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti:
Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili posredno, posebno na osnovu oznake identiteta, kao što je ime i identifikacioni broj, podataka o lokaciji, identifikatora u elektronskim komunikacionim mrežama ili jedno, odnosno više obeležja njegovog fizičkog, fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta;
Obrada podataka o ličnosti je svaka radnja ili skup radnji koje se vrše automatizovano ili neautomatizovano sa podacima o ličnosti ili njihovim skupovima, kao što su prikupljanje, beleženje, razvrstavanje, grupisanje, odnosno strukturisanje, pohranjivanje, upodobljavanje ili menjanje, otkrivanje, uvid, upotreba, otkrivanje prenosom, odnosno dostavljanjem, umnožavanje, širenje ili na drugi način činjenje dostupnim, upoređivanje, ograničavanje, brisanje ili uništavanje (u daljem tekstu: obrada);
Rukovalac je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti koji samostalno ili zajedno sa drugima određuje svrhu i način obrade i odgovorno je da se takvi podaci obrađuju na način koji je u skladu sa važećim pravnim propisima o zaštiti podataka o ličnosti;
Obrađivač je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti koji obrađuje podatke o ličnosti u ime rukovaoca;
Primalac je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti kome su podaci o ličnosti otkriveni, bez obzira da li se radi o trećoj strani ili ne, osim ako se radi o organima vlasti koji u skladu sa zakonom primaju podatke o ličnosti u okviru istraživanja određenog slučaja i obrađuju ove podatke u skladu sa pravilima o zaštiti podataka o ličnosti koja se odnose na svrhu obrade;
Treća strana je fizičko ili pravno lice, odnosno organ vlasti, koji nije lice na koje se podaci odnose, rukovalac ili obrađivač, kao ni lice koje je ovlašćeno da obrađuje podatke o ličnosti pod neposrednim nadzorom rukovaoca ili obrađivača;
Pristanak lica na koje se podaci odnose je svako dobrovoljno, određeno, informisano i nedvosmisleno izražavanje volje tog lica, kojim to lice, izjavom ili jasnom potvrdnom radnjom, daje pristanak za obradu podataka o ličnosti koji se na njega odnose.
KOTON TEXTILE LIMITED DOO BEOGRAD (SAVSKI VENAC), Bulevar vojvode Mišića 15, Beograd – Savski Venac, matični broj: 20778156, PIB: 107304523 je rukovalac podataka o ličnosti korisnika, pri čemu sa podacima postupa isključivo u skladu sa važećim propisima tako da osigurava adekvatan nivo zaštite i bezbednosti podataka o ličnosti.
Lice za zaštitu podataka o ličnosti je: Advokat Nikola Vuković, Vidikovački venac br. 2, e-mail: nikola.vukovic@ivvk.rs
Kompanija može obrađivati sledeće podatke o ličnosti korisnika:
Osnovni identifikacioni podaci kao što su: Ime i prezime, adresa prebivališta ili boravišta, datum rođenja, pol
Finansijski podaci kao što su: broj kartice, CVV/CVC kod
Komunikacijski podaci kao što su: e-mail, IP adresa, broj telefona, adresa dostave
Dodatne informacije: sve informacije koje korisnik pruži Kompaniji u druge svrhe, npr. informacije koje pruži samoinicijativno
Podaci koje korisnici dostave uz zahteve: Kompanija će obrađivati i podatke koje korisnik samostalno dostavi uz zahteve za ostvarenje kakvih prava. Kompanija ukazuje da ukoliko korisnik dostavi bilo kakve podatke o ličnosti ili posebne vrste podatke o ličnosti sa zahtevom za ostvarenje kakvih prava, takav potez će se smatrati saglasnošću za obradom podataka u svrhu zbog koje su dostavljeni. U vezi sa svrhom dostave Kompanija će možda morati da te podatke sačuva u dokumentaciji ili potencijalno dostavi nadležnim organima ili preduzme drugu radnju obrade. Kompanija naglašava da će ovi podaci biti korišćeni samo u svrhu zbog koje nam ih je korisnik dostavio i u svrhe koje su nužno povezane sa svrhom zbog koje su dostavljeni.
Sve do sada navedene podatke Kompanija obrađuje u skladu sa svrhama navedenim u odeljku 5 ove Politike Privatnosti, osim ukoliko za pojedine podatke nije posebno naglašeno da se obrađuju za konkretne svrhe. U zavisnosti od konkretne situacije i okolnosti Kompanija vrši radnje obrade i obrađuje samo one podatke koji su neophodni i nužno potrebni za ostvarenje konkretne svrhe. Kompanija će uvek, radi postizanja konkretne svrhe, obrađivati one podatke kojima se najmanje zadire u privatnost korisnika.
Ukoliko je korisnik dao pristanak za obradu konkretnih podataka, te se obrada podataka vrši na osnovu pristanka lica, obrada će se vršiti isključivo u svrhu na koju je korisnik pristao.
Kompanija obrađuje podatke o ličnosti i preduzima konkretne radnje obrade u skladu sa jednim od sledećih zakonskih osnova obrade:
Korisnik je pristao na obradu svojih podataka o ličnosti za jednu ili više posebno određenih svrha (u daljem tekstu: Pristanak korisnika) – u ovom slučaju podaci će se obrađivati tek po dobijanju izričitog pristanka za konkretnu obradu radi konkretne svrhe;
Obrada je neophodna za izvršenje ugovora koje Kompanija ima sa korisnikom ili za preduzimanje radnji, na zahtev korisnika pre zaključenja ugovora (u daljem tekstu: Zaključenje ili izvršenje ugovora);
Obrada je neophodna u cilju poštovanja pravnih obaveza Kompanije (u daljem tekstu: Poštovanje pravnih obaveza);
Obrada je neophodna u cilju zaštite životno važnih interesa lica na koje se podaci odnose ili drugog fizičkog lica (u daljem tekstu: Zaštita životno važnih interesa);
Obrada je neophodna u cilju obavljanja poslova u javnom interesu ili izvršenja zakonom propisanih ovlašćenja rukovaoca (u daljem tekstu: Izvršenje zakonskih ovlašćenja);
Obrada je neophodna u cilju ostvarivanja legitimnih interesa rukovaoca ili treće strane, osim ako su nad tim interesima pretežniji interesi ili osnovna prava i slobode lica na koje se podaci odnose koji zahtevaju zaštitu podataka o ličnosti, a posebno ako je lice na koje se podaci odnose maloletno lice (u daljem tekstu: Legitimni interes Kompanije).
Svaki pravni osnov obrade Kompaniji daje zakonsko pravo da obrađuje podatke koji su vezani za konkretnu svrhu obrade. U zavisnosti od svrhe obrade, podatke možemo obrađivati po jednom ili više zakonskih osnova. Kako bi bilo jasnije predočeno koji pravni osnovi nam omogućavaju da obrađujemo podatke u konkretne svrhe, u odeljku 5 ove Politike privatnosti smo za svaku svrhu obrade naznačili koji pravni osnov nam omogućava da obrađujemo podatke. Za navedene aktivnosti može biti primenljiv jedan pravni osnov ili više pravnih osnova.
Kompanija obrađuje podatke o ličnosti korisnika u sledeće svrhe:
Sprovođenje neophodnih aktivnosti za prezentaciju proizvoda i usluga koje nudi Kompanija, za obavljanje i završetak procesa porudžbine i za obezbeđivanje komunikacije sa korisnikom u vezi sa porudžbinama korisnika (neke komunikacije mogu da se vrše i zbog posebnih zahteva koje korisnik pošalje). Na primer, ispunjavanje zahteva korisnika ako proizvod koji korisnik želi da kupi nije dostupan na našim zalihama i tada korisnik želi da bude obavešten o ažuriranju zaliha za relevantni proizvod)
Izrada evidencije prodaje i obavljanje fakturisanja
Pružanje proizvoda i usluga Kompanije za korisnike putem naših prodavnica, veb stranica i kanala mobilnih aplikacija i uspostavljanje i izvršavanje ugovora o prodaji
Pružanje usluga podrške nakon prodaje
Ispunjavanje zahteva korisnika u vezi sa procesima vraćanja ili razmene proizvoda, kako bi se obezbedila neophodna komunikacija sa korisnicima u ovom kontekstu
Čuvanje informacija o profilu i adresi korisnika, kreiranje naloga na veb stranici Kompanije, predstavljanje detalja o prethodnim porudžbinama korisnika, olakšavanje procesa porudžbine kada se korisnik registruje
Kreiranje naloga korisnika, obezbeđivanje korišćenja bodova i sličnih pogodnosti i sprovođenje informacione komunikacije za Program lojalnosti ako korisnik želi da iskoristi Koton program lojalnosti, po uspostavljanju istog
Izvršavanje procesa registracije korisnika.
Pravni osnov: Izvršenje ili zaključenje ugovora
Ispunjavanje zahteva nadležnih organa
Pružanje informacija nadležnim organima koje proizilaze iz zakonodavstva
Ažuriranje kontakt informacija o korisnicima kada je potrebno
Obezbeđivanje usklađenosti sa zakonskim obavezama skladištenja
Odgovaranje na prijave ovlašćenih lica u skladu sa zakonskom regulativom i preduzimanje potrebnih radnji.
Pravni osnov: Poštovanje pravnih obaveza
Izvođenje procesa registracije korisnika
Praćenje finansijskih transakcija i obavljanje računovodstvenih procesa
Izvođenje neophodnih studija od strane naših poslovnih jedinica kako bi relevantne osobe koristile proizvode i usluge koje nudi naša kompanija, uključujući prodajne i marketinške aktivnosti naših proizvoda i usluga, i realizaciju relevantnih poslovnih procesa
Izvođenje neophodnih radova od strane naših relevantnih poslovnih jedinica za realizaciju komercijalnih aktivnosti koje obavlja Kompanija i povezanih poslovnih procesa
Utvrđivanje i sprovođenje komercijalnih i poslovnih strategija Kompanije
Praćenje i izvršavanje pravnih poslova
Izvršavanje procesa bezbednosti informacija
Obavljanje revizije i etičke aktivnosti
Planiranje i izvršavanje aktivnosti za zadovoljstvo korisnikai korporativne komunikacije (npr. prijem, procena i finalizacija zahteva i žalbi korisnika)
Izvođenje potrebnih radova od strane poslovnih jedinica u Kompaniji u sklopu nagradnih igara, kampanja, takmičenja, promotivnih ili reklamnih aktivnosti.
Pravni osnov: Legitimni interes Kompanije
Slanje marketinških i promotivnih poruka putem kanala kao što su SMS, pozivi, e-pošta, Whatsapp, obaveštenja pretraživača ili mobilnih aplikacija kao deo kontakt informacija koje korisnik deli sa nama i dozvola koje daje.
Pravni osnov: Pristanak korisnika; Izvršenje ili zaključenje ugovora
Završetak učešća u programu lojalnosti, ostvarivanje poena, podsetnika i slične komunikacije u okviru programa, obavljanje poslova obavezanih ugovorom o članstvu u programu, korišćenje bodova, popusta i drugih pogodnosti ostvarenih u okviru programa i vođenje evidencije o istim i praćenje standardnog stanja zarađenih/potrošenih bodova i stanja zarađenih/potrošenih bodova zasnovanih na kampanji.
Pravni osnov: Izvršenje ili zaključenje ugovora
Obezbeđivanje singularizacije i ažuriranja korisnika praćenjem transakcija koje će obaviti u kanalima prodaje i transakcija kao što su fizička prodavnica, web lokacija, mobilna aplikacija ili pozivni centar
Razumevanje kupovnih preferencija korisnika, dobijanje podataka u cilju sprovođenja analiza, statističkih studija, anketa i istraživanja u ovom kontekstu; merenje efektivnosti i efikasnosti kampanja, kanala prodaje, proizvoda i usluga
Slanje komercijalnih elektronskih poruka na kontakt adrese za pružanje informacija o proizvodima, uslugama, kampanjama i promocijama.
Pravni osnov: Legitimni interes Kompanije
Kreiranje posebnih kampanja i marketinških aktivnosti za korisnike; komuniciranje o novostima o našim proizvodima i uslugama, specijalnim ponudama za korisnike, pozivima na događaje, anketama
Razumevanje kupovnih navika korisnika, određivanje/kreiranje korisničkog profila i segmenta, procena kontakata korisnika sa Kompanijom i određivanje proizvoda i usluga za koje korisnik može biti zainteresovan (npr. kreiranje posebnih kampanja za korisnike na kraju pregleda datuma kupovine, konkretne prodavnice iz koje kupujete, željene kategorije proizvoda i podnošenje marketinških prijava za proizvode za koje Kompanija misli da je korisnik zainteresovan)
Slanje marketinških i promotivnih poruka putem kanala kao što su SMS, pozivi, e-pošta, Whatsapp, obaveštenja pretraživača ili mobilnih aplikacija kao deo kontakt informacija koje delite sa nama i dozvola koje dajete.
Pravni osnov: Pristanak korisnika
Udovoljavanja zahtevima korisnika koje Koton odobri i sa kojima se korisnik saglasi
Pravni osnov: Pristanak korisnika
Kompanija ulaže posebne napore kako bi osigurala da se lični podaci prikupljaju i obrađuju na način koji je u skladu sa prethodno navedenim svrhama. Kako bi se iste ostvarile, Kompanija u pojedinim situacijama mora lične podatke korisnika učiniti dostupnim trećim licima, kao što su npr. državni organi, osiguravajuća društva, konsultanti, pružaocima kurirskih i poštanskih usluga i td.
Kako bi se ostvarile navedene svrhe, Kompanija može lične podatke korisnika učiniti dostupnim sledećim licima, koja mogu sa ličnim podacima potrošača postupati kao obrađivači, odnosno kao primaoci podataka o ličnosti, u smislu definicija navedenih u ovoj Politici privatnosti:
IT kompanije koje pružaju usluge u pokretanju, upravljanju i održavaju sistema informacionih tehnologija Kompanije, kao što su iznajmljivanje prostora na veb-sajtu, bekap podataka, usluge zaštite i skladištenja podataka ili pružaju usluge obrade podataka;
Zaposlenima u Kompaniji i drugim licima angažovanim za obavljanje rada van radnog odnosa;
Povezanim licima sa Kompanijom;
Angažovanim stručnim konsultantima, saradnicima, advokatima, proceniteljima, veštacima, revizorima i drugim licima angažovanim od strane Kompanije radi pružanja profesionalnih usluga savetovanja ili zastupanja;
Pružaocima kurirskih i poštanskih usluga;
Trećim licima (organizacijama) koja Kompaniji na drugačiji način pomažu u procesu pružanja roba, usluga i informacija;
Organima za sprovođenje zakona, vladinim institucijama i regulatornim telima, odnosno trećim licima u skladu sa važećom zakonskom regulativom u onoj meri u kojoj je to obaveza Kompanije;
Navedenim licima će biti stavljeni na raspolaganje samo oni podaci koji su nužni za ispunjenje svrhe zbog kojih im se otkrivaju.
Kompanija će učiniti sve napore i preduzeti sve rapoložive mere da se podaci o ličnosti korisnika od strane trećih lica obrađuju samo u svrhu zbog koje su dostavljeni, a u skladu sa ovom Politikom privatnosti.
Po pravilu, Kompanija ne vrši prenos podataka o ličnosti u druge države, na deo njihovih teritorija ili u druge međunarodne organizacije u kojima nije obezbeđen primeren nivo zaštite.
Smatra se da je primereni nivo zaštite obezbeđen u državama i međunarodnim organizacijama koje su članice Konvencije Saveta Evrope o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka, odnosno u državama, na delovima njihovih teritorija ili u jednom ili više sektora određenih delatnosti u tim državama ili međunarodnim organizacijama za koje je od strane Evropske unije utvrđeno da obezbeđuju primereni nivo zaštite.
Kompanija vrši prenos podataka o ličnosti navedenih u okviru ove Politike privatnosti u Republiku Tursku uz poštovanje primerenog nivoa zaštite, kako bi se obezbedila maksimalna sigurnost podataka o ličnosti korisnika.
Republika Turska je članica Konvencije Saveta Evrope o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka.
U odnosu na podatke o ličnosti koje Kompanija prikuplja i obrađuje, na osnovu važećih propisa u vezi sa zaštitom podataka o ličnosti korisnici imaju sledeća prava:
Pravo na pristup
Korisnici imaju pravo pristupa podacima o ličnosti koje Kompanija prikuplja i obrađuje.
Ovo pravo podrazumeva da korisnik može dobiti informacije o tome koje vrste podataka o ličnosti Kompanija obrađuje, od koga su ti podaci prikupljeni, svrhu obrade tih podataka, informacije o primaocima tj. rukovaocima i obrađivačima navedenih podataka i osobama kojima navedeni podaci mogu biti dostupni, kao i o rokovima u kojima će ti podaci biti čuvani.
Pravo na ispravku i dopunu
Korisnici imaju pravo da se njihovi netačni podaci o ličnosti bez nepotrebnog odlaganja isprave. U zavisnosti od svrhe obrade, imaju pravo da svoje nepotpune podatke o ličnosti dopune, što uključuje i davanje dodatne izjave.
Pravo na brisanje i ograničenje obrade podataka
U određenim okolnostima korisnici imaju pravo na to da njihovi lični podaci budu obrisani tj. da njihova obrada bude ograničena.
Svakako imaju pravo na brisanje podataka, ako oni više nisu potrebni svrsi za koju su prikupljeni ili na drugi način obrađivani, kao i u drugim slučajevima predviđenim ZZPL;
Pravo prenosivosti podataka
Korisnici imaju pravo da prime podatke o ličnosti u strukturisanom uobičajeno korišćenom i elektronski čitljivom obliku obliku kako bi iste preneli drugom rukovaocu u slučaju da je obrada zasnovana na ugovoru ili pristanku i da se obrada vrši automatizovano;
Pravo prigovora (pritužbe)
Ukoliko korisnici smatraju da se njihovi podaci obrađuju suprotno zakonu ili nisu u skladu sa ovom Politikom privatnosti, imaju pravo da ulože prigovor na obradu svojih ličnih podataka Kompaniji preko kontakt podataka iz odeljka 11 ove Politike privatnosti. Takođe korisnici imaju pravo da podnesu pritužbu Povereniku za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti čiji su kontakt podaci takođe dostupni u odeljku 11 ove Politike privatnosti;
Opoziv pristanka
Korisnici imaju pravo da povuku pristanak za obradu ličnih podataka u slučajevima kad se takvi podaci prikupljaju i obrađuju isključivo na osnovu saglasnosti odnosno pristanka. Opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade na osnovu pristanka pre opoziva.
Sva navedena prava korisnici mogu ostvariti podnošenjem zahteva Kompaniji pisanim putem ili putem e-mail poruke na kontakt podatke iz člana 11 ove Politike Privatnosti.
Kompanija ukazuje da ako neko od navedenih prava podleže određenim zakonskim ograničenjima, pravima ili obavezama, Kompanija će možda morati da odbije zahtev za ostvarenjem prava o čemu će korisnika obavestiti.
U situacijama kada u skladu sa zakonom donese odluku da zahtev za ostvarivanjem prava mora biti odobren, Kompanija će bez nepotrebnog odlaganja preduzeti sve potrebne mere radi realizacije tog prava.
Podaci o ličnosti koje korisnici pružaju Kompaniji su neophodan uslov za zaključenje ugovora, odnosno za pružanje usluga koje korisnik zahteva od Kompanije, a tiču se ostvarivanja porudžbina sa sajta i ostvarivanja prava korisnika propisanih ovom Politikom privatnosti.
U slučaju da korisnici ne žele da pruže podatke o ličnosti Kompaniji, Kompanija neće biti u mogućnosti da pruži uslugu u vezi sa porudžbinama sa sajta Kotona.
Kompanija će korisnike u svakom konkretnom slučaju zahteva određenih podataka o ličnosti, upozoriti o tome da li je to njihova zakonska obaveza tj. da li može doći do neostvarivanja njihovih zakonskih prava ukoliko odbiju davanje konkretnog podatka ili do druge posledice.
Kompanija podatke čuva onoliko koliko to zakon propisuje, tj. dok postoje razlozi za postizanje svrhe njihove obrade.
Podaci sadržani u računovodstvenim ispravama, poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima čuvaće se u skladu sa zakonom propisanim rokovima u toj oblasti.
Podaci vezani za prava i obaveze Kompanije koji su predmet sudskih, upravnih ili nekih drugih postupaka čuvaće se koliko god je to potrebno za dokazivanje postojanja, tj. ostvarenja prava, ispunjenja obaveze ili ulaganja prigovora presuđene stvari, a svakako do isteka sedam godina od dana pravnosnažnog okončanja postupka, tj. postupka po bilo kom pravnom sredstvu u vezi sa predmetnim postupkom, a radi mogućnosti naknadnog saznanja za vanredni pravni lek ili sredstvo podneto u tom postupku (npr. rok za ponavljanje postupka je 5 godina, ali usled proceduralnih komplikacija, može se dogoditi da Društvo dve godine ne sazna da je takav zahtev podnet).
Podaci sadržani u podacima vezanim za izvršenje usluga putem sajta čuvaju se dokle god su potrebni za obavljanje posla, tj. dokle god su potrebni za ostvarivanje prava i obaveza Kompanije u vezi sa predmetnim poslovima.
Kada posebni rokovi čuvanja podataka nisu zakonom propisani, podaci korisnika čuvaju se u skladu sa načelom proporcionalnosti i načelom ograničenja čuvanja podataka predviđenih zakonom kojim se uređuje zaštita podataka o ličnosti, kao i u skladu sa svrhom za koju su prikupljeni i eventualnim internim aktima Kompanije.
Ako ne postoji neki drugi razlog za duže čuvanje podataka, podaci se čuvaju najduže 12 godina od dana njihove poslednje obrade ili dana nastanka (u zavisnosti koji je dan kasniji), što predstavlja rok zastarelosti potraživanja koji se mogu istaći van suda i na sudu sa dodatne dve godine u slučaju da Kompanija sazna za postojanje zahteva sa zakašnjenjem na koje Kompanija ne može da utiče, niti koje može predvideti.
Kontakt podaci Kompanije kao rukovaoca su:
KOTON TEXTILE LIMITED DOO BEOGRAD (SAVSKI VENAC), Bulevar vojvode Mišića 15, Beograd – Savski Venac, matični broj: 20778156, PIB: 107304523;
E-mail: customerservices.serbia@koton.rs
Kontakt podaci Lica za zaštitu podataka o ličnosti u Kompaniji: Advokat Nikola Vuković; e-mail: nikola.vukovic@ivvk.rs; tel: +381 64 1111163
Kontakt podaci Poverenika za zaštitu podataka o ličnosti su:
Tel: +38111 3408 900
e-mail: office@poverenik.rs
adresa: Bulevar kralja Aleksandra 15, Beograd
12. IZMENE I DOPUNE POLITIKE PRIVATNOSTI
S obzirom na to da se poslovanje Kompanije konstantno menja i unapređuje u skladu sa razvojem Kompanije, poslovnih procesa i informacionih tehnologija, te da je obaveza transparentnosti obrade podataka o ličnosti trajna, Kompanija će ovu Politiku privatnosti povremeno, po potrebi, ažurirati.
Ova Politika privatnosti kao i svaka njena ažurirana verzija će biti objavljena na sajtu Kompanije.
Ova Politika Privatnosti je poslednji put ažurirana dana ________.
„Kada ovaj proizvod bude na lageru, poslaćemo a obaveštenje na vašu adresu pošte."